Педагогічна практика
Педагогічна практика для студентів філологічного факультету є обов’язковою складовою частиною освітнього процесу. Вона розпочинається на ІІ курсі у 4 семестрі, відбувається кожного семестру та буває двох видів – навчально-педагогічна (пасивна) та виробнича (активна).
(1)
Навчальна практика ставить за мету поглибити і закріпити теоретичні знання студентів, виробити навички практичної і дослідницької роботи, ознайомити із сучасними методиками навчання у основній школі. Тобто, саме на цьому етапі ви спостерігаєте за освітнім процесом у школі (ведете щоденник), вчитеся складати характеристику на учня, клас, а також розробляєте та проводите виховний захід (класну годину).
(2)
Виробнича (активна) педагогічна практика – ставить за мету навчити студента проводити уроки. У процесі її проходження студенти-практиканти разом із методистом і вчителем розробляють плани-конспекти та самостійно проводять уроки, тобто пробують себе в ролі вчителя, який має пояснити, дати завдання, перевірити та оцінити успіхи учнів.
Для чого потрібна педагогічна практика?
Педагогічна практика допомагає розвитку педагогічних здібностей, вихованню внутрішньої готовності працювати з дітьми в школі, сприяє формуванню професійних умінь і навичок. Вона дає можливість перевірити рівень теоретичної підготовки студентів з психології, педагогіки та окремих методик, творчо застосовувати знання, практичні вміння в умовах професійної діяльності.
Чи необхідна педагогічна практика?
Так, вона є необхідним та невід’ємним компонентом саме практичної підготовки майбутнього вчителя-філолога за освітньо-професійними програмами для здобуття кваліфікаційного рівня «бакалавр» та «магістр» відповідно до Закону «Про вищу освіту».