ПРИНЦИПИ СТАЛОГО РОЗВИТКУ В ОСВІТІ: ПРАКТИЧНІ ЗДОБУТКИ СТУДЕНТІВ-ФІЛОЛОГІВ

Студенти ОП Середня освіта (Українська мова і література. Англійська мова) разом з доцентом Мариною Ольховик і гарантом ОП доцентом Ларисою Городничою 26 вересня у межах ОК Методологія освіти: актуальні питання та інновації, обговорюючи Національну доповідь «Цілі сталого розвитку України на 2015-2030 рр.», з’ясовували яким чином майбутні вчителі долучаються до цих процесів уже під час навчання в університеті, опановуючи фах вчителя української мови і літератури, вчителя англійської мови. Студентка Ярослава Коновал поділилась враженнями від круглого столу за підсумками реалізації проєкту «Голоси молоді за соціальну згуртованість та мир у громадах», який проходив в Національному Університеті “Чернігівська Політехніка” 25 вересня 2024 р. Мета проєкту – розширення можливостей молодіжних лідерів та компетентності молодіжних працівників у питаннях соціальної згуртованості та інклюзії, громадянської участі, недискримінації та рівності з подальшим зміцненням молодіжної політики. Сучасна молодь — надзвичайно активна в питаннях відбудови світлого майбутнього; ініціативна в створенні та реалізації ідей, проєктів, творчих об’єднань. Її голоси лунають гучно, впевнено, одноголосно та є почутими представниками органів державної влади і місцевого самоврядування, молодіжними лідерами закладів вищої освіти міста, представниками громадських організацій, які стали учасникам круглого столу. В результаті засідання, всі учасники обмінялись думками щодо проробленої роботи, взяли курс на подальшу співпрацю та вихід на міжрегіональний рівень.
Студент Ростислав Ольховик поділився враженнями від тижневого навчання в Літній школі «Відкрита наука в освіті та дослідженнях: кращі практики ЄС» (16-20 вересня 2024 р.), де мав змогу ознайомитись з сучасними принципами відкритої науки та як їх можна застосовувати у власній науково-дослідній роботі. Усіх зацікавила доповідь щодо академічної доброчесності та роль відкритої науки в розкритті гучних наукових афер сучасності. Важливим для початку роботи над кваліфікаційними роботами стали матеріали з літньої школи щодо ресурсів відкритої науки та як ними користуватись дослідникам-початків. Отримавши сертифікат, Ростислав взяв участь в опитуванні щодо перспектив упровадження принципів відкритої науки в своїй освітній та дослідницькій діяльності. Це опитування скоро буде національним і всі учасники дискусії вирішили долучитись до цього важливого процесу. Так проходить перший вересень студентів філологічного факультету. Робота триває, натхнені рухаємось далі.
Підготувала Ярослава Коновал


