Розширене засідання випускової кафедри педагогіки та методики викладання іноземних мов і проєктної групи
У четвер, 20 квітня 2023 року, відбулося розширене засідання випускової кафедри педагогіки та методики викладання іноземних мов і проєктної групи ОПП Середня освіта (Англійська мова і зарубіжна література). Метою зустрічі стало обговорення змін до ОПП. Під час засідання гарант освітньо-професійної програми доцент Стеченко Т.О. запропонувала впорядкувати кількість вибіркових компонентів у кожному семестрі з метою рівномірного навантаження студентів і затвердити оновлений каталог вибіркових освітніх компонентів для формування індивідуального навчального плану здобувачів освіти. Т.О. Стеченко зазначила про необхідність внесення змін до кількості кваліфікаційних іспитів підсумкової атестації відповідно до діючого Положення про організацію освітнього процесу Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка.
Доц. О.А. Мацнєва закцентувала увагу присутніх на доцільності врахування рекомендації ГЕР для визначення трьохкредитного мінімального обсягу для вивчення однієї дисципліни, що є суголосним із Положенням про організацію освітнього процесу НУЧК імені Т.Г. Шевченка.
Доц. С.М. Гергуль надала інформацію про дисципліни циклу загальної підготовки «Історія України», «Українознавство» та обґрунтувала необхідність створення інтегрованого курсу «Історія та культура України» шляхом їх об’єднання. Запропонувала збільшити обсяг дисципліни циклу професійної та практичної підготовки «Педагогіка».
Доц. Н.П. Андронік запропонувала взяти до уваги рекомендації ГЕР, зокрема щодо розширення змісту й обсягу робочих програм.
Начальник відділу професійної, вищої освіти і науки управління освіти і науки Чернігівської обласної державної адміністрації, канд. пед. наук Т.М. Давидова наголосила на доцільності посилення психологічної та педагогічної складових професійної підготовки майбутнього вчителя англійської мови та зарубіжної літератури й запропонувала врахувати це в робочих навчальних програмах ОК 09 Загальна психологія, ОК 10 Вікова та педагогічна психологія та ОК 11 Педагогіка, а також розширити перелік дисциплін вільного вибору студентів такими дисциплінами, як Психологія емоційного інтелекту, Тренінг формування толерантності, Основи інклюзивної освіти, Медіадидактика в освітньому просторі Нової Української школи, Педагогічна конфліктологія тощо.
Керівник виробничої (педагогічної) практики викл. Літвін І.М. ознайомила присутніх із результатами опитування вчителів англійської мови ЗЗСО м. Чернігова щодо виробничої (педагогічної) практики студентів відповідної спеціальності. Доповідач наголосила, що серед методичних умінь, розвитку яких варто приділити особливу увагу, респонденти відзначили вміння розташовувати завдання в логічній послідовності, формулювати цілі уроку та інструкції до вправ, презентувати мовний матеріал і виправляти помилки, організовувати парну та групову роботу на уроках. Керівник практики також наголосила, що, на думку роботодавців, у процесі професійної підготовки важливо враховувати такі аспекти, як особливості проведення уроків в умовах дистанційного і змішаного навчання, робота з учнями з особливими освітніми потребами, подолання освітніх втрат в умовах війни, здатність допомагати учням долати наслідки стресу. Ірина Миколаївна запропонувала врахувати висловлені побажання вчителів під час укладання робочої навчальної програми ОК 14 Методика навчання іноземних мов.
Учитель англійської та німецької мов Чернігівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №30 Ю.Ю. Ісаченко виступила із пропозицією врахувати рекомендації ЕГ, висловлені в процесі попередньої акредитації, щодо введення до переліку ОК професійної підготовки фахівця курс Інформаційно-комунікаційні технології в навчанні та розширити ОК 11 Педагогіка, ОК 14 Методика навчання іноземних мов, ОК 15 Методика навчання зарубіжної літератури темами, які б відображали особливості навчання в НУШ.
Здобувач першого (бакалаврського) рівня ОПП «Середня освіта (Англійська мова і зарубіжна література) М.С. Медведєва надала інформацію про необхідність формування здоров’язбережувальної компетентності та бажання здобувачів вищої освіти запровадити дисципліну «Фізичне виховання».
Учасники засідання одностайно підтримали висунуті пропозиції та рекомендували вченій раді філологічного факультету затвердити запропонованs зміни до ОПП «Середня освіта (Англійська мова і зарубіжна література)», освітнього рівня «бакалавр».