Філологічний факультет

Національного університету "Чернігівський колегіум" імені Т. Г. Шевченка

«Проблеми та перспективи інклюзивного навчання: практичний аспект»

7 грудня 2023 р. на кафедрі іноземної філології та освітніх технологій філологічного факультету відбулось онлайн-засідання круглого столу: «Проблеми та перспективи інклюзивного навчання: практичний аспект» в межах науково-методичного семінару. Метою заходу було схарактеризувати особливості професійної підготовки майбутніх вчителів-філологів до роботи в інклюзивному освітньому середовищі та визначити основні напрямки її удосконалення. Участь у його роботі взяли викладачі-науковці, студенти факультету, представники закладів загальноосвітніх шкіл м.Чернігова та Чернігівського району, а також керівник приватного закладу освіти «МудріАнгелики» Лавриненко Неля Петрівна.
Відкрила засідання завідувач кафедри Світлана Смоліна. Привітавши учасників «круглого столу», було наголошено на тому, що особливої актуальності в контексті інклюзивного навчання набуває професійна підготовка майбутніх учителів-філологів. Адже їхня діяльність пов’язана із розвитком усного й писемного мовлення учнів, яка є важливим засобом соціалізації учнів з особливими освітніми потребами, а також засобом опанування інших навчальних дисциплін.
Доцент кафедри Олена Тютюнник у своїй доповіді «Підготовка майбутніх учителів-філологів до роботи в інклюзивному освітньому середовищі: практичний аспект» зазначила, що особливу роль у професійній підготовці учителів-філологів відіграє залучення майбутніх учителів до неформальної освіти шляхом проходження онлайн-курсів на різноманітних освітніх платформах.
Керівник приватного закладу «МудріАнгелики» Неля Лавриненко звернула увагу на те, що організація успішного інклюзивного навчання залежить від багатьох чинників. Це є технологічно складний педагогічний процес, який вимагає не тільки віртуозної роботи педагога, але й усієї команди супроводу дитини:
Особливу увагу заслуговують доповіді вчителів-практиків, а саме Юрія Піхоцького (ЗЗО №33, м.Чернігів) та Ірини Грецької (Трисвятськослобідський ліцей ім.Наталії Олександрової), які поділились своїм практичним досвідом за умов інклюзивного середовища. Вони зосередили увагу учасників заходу на специфіці визначення особливих освітніх потреб дитини та визначенні їх подальшого освітнього маршруту.
Під час роботи «круглого столу» відбулись яскраві презентації студентів 2 курс філологічного факультету: Дарини Чеботько та Ірини Шурди на тему «Інклюзивна освіта в НУШ», а також студентки 3-го курсу Марії Медведеєвою на тему: «Інклюзивна освіта під час війни».
Всі учасники заходу мали змогу поділитися власними думками в рамках обговорюваної теми. Питання, які обговорювались під час засідання є на часі, а висвітлена інформація змістовна та актуальна.

Текст підготували: Олена Тютюнник та Світлана Гергуль