Оновлення змісту освіти відповідно до сучасних вимог: новий етап розвитку освітньої програми магістерського рівня «Середня освіта (Англійська мова та зарубіжна література)»
8 травня 2025 року на розширеному засіданні кафедри іноземної філології та освітніх технологій Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка відбулося обговорення змін до освітньо-професійної програми «Середня освіта (Англійська мова та зарубіжна література)» другого рівня вищої освіти. Процес обговорення ініціювали члени проєктної групи за активної участі стейкхолдерів, серед яких — викладачі-практики, управлінці у сфері освіти та здобувачі вищої освіти.
З доповіддю виступила гарант ОПП, доцент О.В. Бирюк, яка представила комплекс пропозицій, що стосуються організаційного, навчального та методичного забезпечення програми. До ключових змін належать:
1) зміна шифру спеціальності відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Перелік галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти» № 1021 від 30 серпня 2024 р. Новий шифр – А4 Середня освіта, спеціалізація – А4.021 Англійська мова та зарубіжна література;
2) оновлення складу проєктної групи з розробки ОПП;
3) зміна програмних результатів навчання з урахуванням рекомендацій Проєкту Стандарту вищої освіти України за спеціальністю 014.02 Середня освіта (Англійська мова і зарубіжна література) для другого магістерського рівня в контексті вимог Професійних стандартів за професіями «Вчитель закладу загальної середньої освіти» та «Викладач закладу вищої освіти»;
4) затвердження переліку рекомендованих вибіркових компонентів, які будуть включені до індивідуального навчального плану студентів магістратури у 2025-2026 навчальному році.
Було обговорено подальші кроки щодо урахування рекомендацій галузевої експертної ради. Так, доц. О.А. Мацнєва окреслила напрями залучення зовнішніх стейкхолдерів до організації та реалізації освітнього процесу: продовжувати запрошувати їх на настановчі та підсумкові конференції з виробничої педпрактики, започаткувати практику їх включення до екзаменаційної комісії під час підсумкової атестації, залучення до рецензування методичних рекомендацій. З метою вдосконалення процедури визнання результатів неформальної освіти доц. О.М. Тютюнник наголосила на необхідності визначити види діяльності та кількість балів, які студенти можуть отримати за проходження рекомендованих курсів у робочих програмах обов’язкових і вибіркових компонентів на наступний навчальний рік. Щодо забезпечення академічної мобільності здобувачів вищої освіти доц. Т.О. Стеченко запропонувала продовжувати інформувати студентів про відповідні програми шляхом розсилки новин в групових чатах.
Ураховуючи досвід проходження акредитації ОПП Середня освіта (Українська мова і література), за пропозицією проф. О.О. Лілік були внесені зміни до робочого навчального плану на 2025-2026 навчальний рік: ОК Педагогічний менеджмент перенесено з третього на перший семестр, до проходження студентами виробничої практики.
За підсумками обговорення всі запропоновані зміни та рекомендації отримали одностайну підтримку учасників засідання.
Щиро вдячні всім учасникам розширеного засідання кафедри іноземної філології та освітніх технологій за активну участь, змістовні пропозиції та цінний практичний досвід, яким вони поділилися.
Автор тексту – Ольга Бирюк