Філологічний факультет

Національного університету "Чернігівський колегіум" імені Т. Г. Шевченка

Смоліна Світлана Володимирівна

Доцент кафедри іноземної філології та освітніх технологій, кан. пед. наук, доцент

Svitlana Smolina

Associate Professor of the Department of Foreign Philology and Educational Technologies, Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor

ORCID IDhttps://orcid.org/0000-0003-0907-2054

Scopus Author ID: https://www.webofscience.com/wos/author/record/32713408

Google Академія: https://scholar.google.com/citations?user=Yi7kpBMAAAAJ

Науковці України: https://irbis-nbuv.gov.ua/ASUA/0083723

В університеті працює з 2001 року.

2001 – 2003 рр. – викладач кафедри іноземної філології Чернігівського державного педагогічного університету імені Т.Г.Шевченка

2003-2006 рр. – аспірант кафедри методики викладання іноземних мов Київського національного лінгвістичного університету

2006 – 2013 рр. – доцент кафедри методики викладання іноземних мов Київського національного лінгвістичного університету.

2006-2007 рр. – доцент кафедри іноземних мов факультету міжнародної економіки і менеджменту Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана

2006-2010 рр. – тренер Business English, Business English Training Courses, м. Київ

2017-2023 рр. – доцент кафедри педагогіки та методики викладання іноземних мов Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г.Шевченка

2023-2024 рр. – в.о. завкафедри іноземної філології та освітніх технологій Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г.Шевченка

 2024 і по теперішній час – доцент кафедри іноземної філології та освітніх технологій Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г.Шевченка

Освіта:

Диплом молодшого спеціаліста з відзнакою ІН № 002060 за спеціальністю «Образотворче мистецтво та художня праця», кваліфікація учителя образотворчого мистецтва та художньої праці, художника-дизайнера, від 21 червня 1996 р.

Диплом спеціаліста з відзнакою ЕН № 16483821 за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Історія. Англійська мова, кваліфікація вчителя історії та англійської мови, від 27 червня 2001 р.

Диплом магістра з відзнакою ЕН № 21186351 за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Мова та література (англійська)», кваліфікація магістра педагогічної освіти, викладача англійської мови та літератури, від 26 червня 2002 р.

Диплом кандидата педагогічних наук ДК № 040104, 13.00.02 – теорія та методика навчання (германські мови), протокол № 10-06/3, від 15 березня 2007 р. (Соколова, С. В. (2006). Методика навчання майбутніх учителів англійської мови використовувати паралінгвістичні засоби в усному спілкуванні. Соколова Світлана Володимирівна.− К., 2006.)

Диплом доцента кафедри методики викладання іноземних мов 12 ДЦ № 036609 протокол № 8/02-Д, від 21 листопада 2013 р.

2020-2022 рр. – Навчання в докторантурі Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка

Навчальні дисципліни: Методика викладання іноземних мов у ЗВО, Методика викладання іноземних мов у СШ, МНІМ, Вступ до спеціальності, керівник з написання магістерських робіт.

Наукові інтереси: Holistic Teacher Education, Pre-Service EFL Teachers Training, GenAI in Teacher Education, історія педагогіки

Наукові досягнення:

  • Фахові статті (за останні 5 років):    

1.          Смоліна С.В. Взаємозв’язок мовленнєвих функцій із якостями особистості, Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Вип. 9 (165) / Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка               голов. ред. М. О. Носко. Чернігів : НУЧК, 2020. 152 с. (Серія: педагогічні науки), с. 133-138,2020

2.          Смоліна С.В. Складові професійної компетентності вчителя за А.С. Макаренком, Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Вип.  13 (169) / Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка      голов. ред. М. О. Носко. Чернігів : НУЧК, 2021 (Серія: педагогічні науки),13,169,146-150,2021,Редакційно-видавничий відділ НУЧК імені Т.Г.Шевченка

3.          Smolina, S. Teaching Interpersonal Communication in Distance Learning, Contemporary Issues in Philology. Innovative Methods of Teaching Foreign Languages : monograph : in 2 vol. / edit. O. L. Ilienko O. M. Beketov National University of Urban Economy in Kharkiv, Tesol-Ukraine. – Kharkiv : O. M. Beketov NUUE, 2021. – I,1,,310-318,2021

4.          Смоліна С.В. Розвиток емоційної культури вчителя як складової його особистості (за В.О.Сухомлинським), Інноватика  у  вихованні:  зб.  наук.  пр.  Вип.  14.  /  упоряд. О.Б.Петренко   ред. кол. : О.Б.Петренко, Н.Б.Грицай, Т.С.Ціпан та ін. – Рівне : РДГУ, 2021.  – 355с. 250-257,2021

5.          Смоліна С.В. Феномен О.П. Фльорова як стійка структура у нестійкому потоці часу, Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Вип.  14-15 (170-171) / Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка Чернігів : НУЧК, 2021. (Серія: педагогічні науки). 224 с. 207-212,2021,

6.          Смоліна, Світлана Володимирівна Актуальні проблеми педагогіки у працях О.П.Фльорова, Сьомі Фльорівські читання с. 15-17,2022             

7.          Смоліна, Світлана Володимирівна, Порівняльний аналіз предметів вітчизняних дисертаційних досліджень з питань осмислення постаті вчителя (1985–2015 рр.), 2022,Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені ТГ Шевченка

8.          Смоліна, Світлана, Огляд вітчизняних досліджень з питань осмислення постаті вчителя у педагогіці (2016–2021), Вісник Національного університету “Чернігівський колегіум” імені ТГ Шевченка,174,18,38-42,2022   

9.           Смоліна, Світлана Володимирівна, Особливості роботи викладача в умовах війни, 2022,Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю. Шлях до серця дитини     

10.        Smolina, Svitlana V, Teaching interpersonal communication in distance learning. Contemporary Issues in Philology, 2021,Kharkiv: OM Beketov NUUE 

11.       Грицик, Надія; Смоліна, Світлана; Розробка завдань для автономного навчання в межах міжнародного проєкту «Pre-Service English Teacher Methodology Program for Pedagogical University», Вісник Національного університету “Чернігівський колегіум” імені Т.Г.Шевченка,177,21,88-94,2023           

12.        Смоліна, Світлана, ПОНЯТТЯ «ПОСТАТЬ УЧИТЕЛЯ» В КОНТЕКСТІ АКТУАЛЬНИХ ПРОБЛЕМ ПЕДАГОГІКИ, Янченко Т.В. Кахерська Т.В., 146,2023           

13.         SMOLINA, Svitlana; GRYTSYK, Nadiia; ANTONENKO, Nataliia; Educating ethical minds: a holistic approach to teacher professional development in the 21st century, Innovations in the scientific, technical and social ecosystems,1,8,5− 17-5− 17,2023

14.         GRYTSYK, Nadiia; SMOLINA, Svitlana; PILOTING THE IMPACT OF CLASSROOM OBSERVATIONS FOR PRE-SERVICE TEACHING PRACTICE EVALUATION, INNOVATIONS IN THE SCIENTIFIC, TECHNICAL AND SOCIAL ECOSYSTEMS,1,9,5− 19-5− 19,2024        

15.        Столяр, Марина Борисівна; Смоліна, Світлана Володимирівна; Давньогрецькі епос і лірика крізь призму категорії комічного: методологічні та методичні практики, 2024,Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» Вип. 27 (183) / Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка ; голов. ред. М. О. Носко. Чернігів : НУЧК, 2024. 186 с. (Серія: Педагогічні науки). С.8-13.

  • Монографії:
  • Smolina, S. Teaching Interpersonal Communication in Distance Learning, Contemporary Issues in Philology. Innovative Methods of Teaching Foreign Languages : monograph : in 2 vol. / edit. O. L. Ilienko O. M. Beketov National University of Urban Economy in Kharkiv, Tesol-Ukraine. – Kharkiv : O. M. Beketov NUUE, 2021. – I,1,,310-318,2021

Підручники, навчально-методичні посібники:

1. Смоліна С.В. Методика формування іншомовної лексичної компетенції // Методика формування між культурної іншомовної комунікативної компетенції: Курс лекцій: [навч.-метод. посібник для студ. мовних спец. осв.-кваліф. рівня «магістр»] / Бігич О.Б., Бориско Н.Ф., Борецька Г.Е. та ін. / за ред. С.Ю. Ніколаєвої – К.: Ленвіт, 2011. – С. 161-174.

Рекомендовано міністерством освіти і науки України (лист №1/11-8569 від 14.09.2011 року)

2. Смоліна С.В. Методика формування іншомовної граматичної компетентності // Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика : підручник для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів / Бігич О. Б., Бориско Н. Ф., Борецька Г. Е. та ін./ за загальн. ред. С. Ю. Ніколаєвої. – К. : Ленвіт, 2013. – С. 234-258.

3. Киян I., Грицик Н.,  Смоліна С. A Glimpse of English Speaking World (with Exercises and Creative Assignments) Geography, People, Politics :  навчальний посібник з англійської мови для учнів 10–12-х класів і студентів бакалаврату. Чергігів: НУЧК імені Т.Г. Шевченка, 2025. 176 с.

Участь у міжнародних наукових та/або освітніх проєктах:

  1. 1.Project supported by the US Embassy in Ukraine, Pre-Service English Teacher Methodology Program, 2021-2023
  2. 2.Professional Development and Exchange Program for Educators of Preservice Teachers, New York, NY, 2022-2024
  3. 3.Storytelling with a Purpose, Siofok, Hungary, 2024
  4. 4.The Impact of Gender Composition on Creativity and Logical Thinking in an AI-Supported English Language Learning Environment. Pro Scientia Humana Vesprimiensi. Hungary, 2024 – ongoing

Керівництво гуртком Educationalists’ Community https://edcomm.lovable.app/ .

Керівництво науково-дослідною групою Preservice Teachers Professional Development in the Context of Holistic Education

Голова оргкомітету Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих науковців і студентів “Філософія, філологія, культура, освіта: слово молоді”

Голова оргкомітету Всеукраїнського науково-методичного семінару «All-Ukrainian Scientific and Methodological Seminar “ESP Methodology / Preservice EFL Teachers Education” З 1998 р. член громадської організації «Асоціація вчителів англійської мови «ТІСОЛ-УКРАЇНА» TESOL-Ukraine