Філологічний факультет

Національного університету "Чернігівський колегіум" імені Т. Г. Шевченка

Гергуль Світлана Миколаївна

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземної філології та освітніх технологій

Svitlana Gergul

Candidate of Pedagogical Sciences, associate professor of the Department of Foreign Philology and Educational Technologies Department

ORCID ID: 0000-0002-6207-7236

ResearcherID: GPX-6750-2022

Google Академія: https://bit.ly/3l5QQCi

В університеті працює з 2008 року.

2008 р. – викладач кафедри педагогіки та методики вкладання іноземних мов

2010 – 2022 – заступник декана з виховної роботи, а потім з питань молодіжної політики та іміджевої діяльності.

2023 і по теперішній час – доцент кафедри іноземної філології та освітніх технологій

Освіта:

Диплом спеціаліста ЕН № 10561787 з відзнакою (спеціальність: Початкове навчання і музичне виховання).

Диплом кандидата педагогічних наук ДК № 022545, 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки.

Тема кандидатської дисертації: «Проблема самоосвіти вчителя у педагогічній спадщині В.О. Сухомлинського».

Експерт Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти (Додаток до РЕЄСТРУ експертів для проведення акредитацій освітніх програм від 05 листопада 2019 р.)

Сертифікований тренер із медіаграмотності

Навчальні дисципліни: педагогіка, основи педагогічної майстерності, педагогічні технології навчання та виховання, педагогічний менеджмент, медіаосвіта та медіаграмотність, основи інклюзивної освіти

Наукові інтереси: педагогічна спадщина В.О. Сухомлинського, професійний саморозвиток і самоосвіта вчителя, медіаосвіта, формування інфомедійної грамотності у майбутніх вчителів

Наукові досягнення:

  • Публікації у науково-метричних базах Web of Science, Scopus:
  • -Gergul S.M. (2021) La adaptación cinematográfica como un tipo de traducción literaria interespecies en la enseñanza de los futuros filólogos. Apuntes Universitarios, 12(1), 236–249. https://doi.org/10.17162/au.v12i1.977 (у співавторстві, індексовано у базі Web of Science)
  • -Gergul S.M. (2023). The effect of self-education on teachers’ competitiveness. Journal of Education and Learning (EduLearn).17(4) (у співавторстві, індексовано в базі Scopus) https://edulearn.intelektual.org/index.php/EduLearn/article/view/21134
  • Фахові статті (за останні 5 років):
  • -Гергуль С.М. Досвід використання онлайн платформ під час дистанційної підготовки майбутніх філологів // Актуальні наукові досягнення у сучасному світі // Журнал – Переяслав, 2020. – Вип. 4 (60), ч. 6 – 1 – С. 67-72 (у співавторстві) (Журнал індексується в Index Copernicus; Google Scholar; Бібліометрика української науки)
  • -Gergul S.M. Social demands for professional and psychological prospective editors’ training in the context of modern job market. Modern approaches to knowledge management development: collective monograph. Ljubljana, Slovenia. 2020. рр. 74-84
  • -Gergul S.M. «Linguistic analysis of Slavic media texts containing hate speech» // EUREKA: Social and Humanities, 2020, Number 6 (30), pp. 40-46. (Талін, Естонія, міжнародна публікація) (у співавторстві, журнал індексується в Index Copernicus, закордонна)
  • -Гергуль С.М. Формування інфомедійної грамотності майбутніх учителів-філологів у процесі професійної підготовки. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Вип. 21 (177) / Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка ; голов. ред. М. О. Носко. Чернігів : НУЧК, 2023. С. 8-13. (Серія: Педагогічні науки)
  • -Гергуль Світлана Реалізація грантової програми NETTING у процесі професійної підготовки вчителів // Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Вип. 27 (183) / Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка ; голов. ред. М. О. Носко. Чернігів : НУЧК, 2024. 186 с. (Серія: Педагогічні науки). С.8-13. (у співавторстві)
  • Монографії:
  • -Європейський концепт тоталітаризму (у філософському, історичному, лінгвістичному та педагогічному дискурсах): Навчально-методичний посібник. [Текст] / М.Б. Столяр, М.К. Кеда, О.О. Борісов, С.М. Гергуль. Чернігів, 2018. – С.29-35.
  • -2. Gorodnycha L., Olkhovyk M., Gergul S., Stechenko T. Formation of future philologists’ readiness for extracurricular activities in foreign language. Pedagogy theory: collective monograph / Aksonova O., Avdieieva S., Kobets V., etc. Іnternational Science Group. Boston : Primedia eLaunch, 2020. pp. 108-115.

Навчально-методична діяльність:

  1. Гергуль С.М. Використання сучасних технологій саморегуляції та саморозвитку у процесі формування європейського образу вчителя ХХІ ст. Європейські антитоталітарні практики : практикум/ М.Б. Столяр та ін. Чернігів, 2020. С. 114-132.
  2. Порадник з інфомедійної грамотності для учнів та вчителів сучасних закладів освіти: Практикум [Текст] / Упорядники: С.М. Гергуль та ін. Чернігів, 2021. 212 с.
  3. Інструктивно-методичні рекомендації до викладання курсу «Європейський досвід боротьби з дезінформацією та пропагандою: базові навички для вчителя майбутнього» / Колектив авторів: М.В. Ольховик, С.М. Гергуль, Л.В. Городнича, М.К. Кеда, Ольховик В.А. Чернігів: НУЧК, 2023. 60 с. (у співавторстві)

Участь у міжнародних наукових та/або освітніх проєктах:

1.  Керівник грантової програми «Навчись сам – навчи інших» (2019-2021 рр.), яка реалізована за підтримки Ради міжнародних досліджень та обмінів IREX, Посольств Великої Британії та США, у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією української преси

2.  Керівник грантового проєкту «Європейські практики боротьби з дезінформацією та пропагандою: базові навички для вчителя майбутнього», що імплементується за програмою Європейського Союзу Erasmus+ напряму Jean Monnet («European experience in combating disinformation and propaganda: basic skills for the teacher of the future») 101127022–NETTING–ERASMUS-JMO-2023-HEI-TCH-RSCH

3.  Робота в межах гранту Еразмус +, напряму Жана Моне. Назва модулю: «European Antitotalitarian Practices» (№ 599704-EPP-1-2018-1-UA-EPPJMO- MODULE)